fbpx

Jak Gotować Poprawnie? Warzywne Witaminy i Minerały po Obróbce Termicznej.

jak gotować

W obecnych czasach panuje era spożywania dużej ilości warzyw i eliminacji produktów zwierzęcych. To modne podejście oczywiście ma wiele zalet i coraz więcej osób decyduje się na przejście na warzywno-owocową stronę mocy. Jeśli też o tym myślisz albo przynajmniej skłaniasz się w tym kierunku – to nasuwa się pytanie, czy wiesz jak gotować poprawnie? Mowa oczywiście o prawidłowym gotowaniu warzyw, a raczej namiastka tego, co musisz wiedzieć, aby podczas ich przyrządzania nie „zabić” witamin i minerałów.

Czytaj dalejJak Gotować Poprawnie? Warzywne Witaminy i Minerały po Obróbce Termicznej.

Przyprawy, Z którymi Spalisz Tłuszcz

przyprawy

Mam dla Ciebie dzisiaj paczkę zdrowia i chciałbym się nią z Tobą podzielić. Na naszej planecie są przyprawy, które mają niesamowite prozdrowotne właściwości. Mało tego, jestem przekonany, że dobrze je znasz i nieraz je spożywałeś w wolnej postaci lub jako dodatek do jedzenia. Pewnie nie zdawałeś, Drogi Czytelniku sobie z tego sprawy, ale wyświadczyłeś wtedy swojemu organizmowi ogromną przysługę. Wezmę teraz pod lupę trzy spośród całej gamy przypraw i nakreślę, dlaczego powinny się one znaleźć w zbilansowanej diecie każdego człowieka. Myślę, że po tej lekturze podejmiesz decyzję i zaimplementujesz te składniki w swojej diecie.

Czytaj dalejPrzyprawy, Z którymi Spalisz Tłuszcz

Motywacja, a Realizacja Planów – Jak Osiągnąć cele w 2021?

Jak Osiągnąć Formę Poprzez Realizację Zamiarów?

Zwykle z nadejściem kolejnego roku motywacja do zmian rośnie – czy wiesz jak ją utrzymać i zrealizować swoje cele, zgodnie z postanowieniami? Czy jednak sama motywacja wystarczy? Jak wiecie, większość informacji i wiedzy, którą przekazuję na blogu, staram się popierać badaniami naukowymi i wiarygodnymi źródłami. Dziś chcę wyjaśnić interesujące badanie, które może zmienić sposób, w jaki patrzysz na swoją motywację oraz jak patrzysz na zamiar. Ciekawym zjawiskiem jest to, jak osiągamy swoje cele i wykonujemy kolejne kroki w realizacji zadań.

Czytaj dalejMotywacja, a Realizacja Planów – Jak Osiągnąć cele w 2021?

Zielona Herbata – 7 Czynników, dzięki którym Wspomaga Odchudzanie

zielona herbata

Zielona herbata ma bardzo dużo prozdrowotnych właściwości. Jest popularnym napojem już od dłuższego czasu, jednak bardzo często można spotkać się z określeniem, że jest dobra na odchudzanie. Tym razem przekonasz się dlaczego tak jest.

Czytaj dalejZielona Herbata – 7 Czynników, dzięki którym Wspomaga Odchudzanie

Jak Białka Budują Mięśnie? Proces Syntezy.

Dzisiaj odwracam Twój świat do góry nogami. Chciałbym, abyś zapomniał o wszystkim, co wiesz na temat budowania tkanki mięśniowej oraz jedzeniu białka.

W telegraficznym skrócie wygląda to tak, że gdy jemy białko, trafia ono do naszego układu trawiennego, gdzie działają na nie enzymy trawienne. Jest trawione na tzw. peptydy. Peptydy to związki składające się z aminokwasów. Aminokwasy (rozłożone peptydy) trafiają do wątroby, a ta decyduje, kiedy wypuścić je do krwiobiegu. W zasadzie to nie robi tego wątroba, ale za tą akcję odpowiada nasze DNA, które pełni rolę kierownika i rozdziela, kiedy i gdzie konkretne aminokwasy mają trafić.

Jakie to ma znaczenie dla budowy mięśni? O tym dowiesz się w dzisiejszym artykule. Zapraszam!

Czytaj dalejJak Białka Budują Mięśnie? Proces Syntezy.

Olej Kokosowy vs Olej MCT – Starcie GIGANTÓW

olej kokosowy

Olej MCT? Brzmi groźnie. W ostatnim czasie stał się dość modny, w szczególności wśród osób, które chcą zgubić zbędne kilogramy. Wiele firm reklamuje go jako zdrową alternatywę dla oleju kokosowego. Jest również uwielbiany przez zwolenników keto-diet (nie przypadkowo).

Co to w ogóle jest olej MCT? Jakie są jego właściwości oraz czy rzeczywiście warto zamienić zwykły olej kokosowy na stosowanie ten MCT? Zanim zdecydujesz się na jakiekolwiek zmiany, warto dowiedzieć się jaka jest między nimi różnica i do jakich zastosowań pasują najlepiej. Zapraszam do lektury 🙂

Czytaj dalejOlej Kokosowy vs Olej MCT – Starcie GIGANTÓW

Sauna i Jej Wpływ na Spalanie Tłuszczu – Czy Rzeczywiście go Redukuje?

sauna

Mam zamiar dzisiaj całkowicie Cię zadziwić, jak z naukowego punktu widzenia, przebywanie w saunie przez krótki czas po treningu lub regularnie kilka razy w tygodniu, może całkowicie zmienić sposób, w jaki Twój organizm metabolizuje energię, buduje mięśnie oraz spala tłuszcz.

Kiedy patrzymy na to, w jaki sposób sauna wpływa na ciało, patrzymy na coś, co nazywa się warunkowaniem hipertermicznym. Wchodząc do sauny, wystawiasz się dobrowolnie na działanie wysokiej temperatury. Przebywając w saunie, osiągasz ten sam efekt co w przypadku ćwiczeń, ale bez fizycznego ich wykonywania. Taki zabieg ma oczywiście pozytywny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej. I o tym będzie dzisiejszy wpis.

Czytaj dalejSauna i Jej Wpływ na Spalanie Tłuszczu – Czy Rzeczywiście go Redukuje?

Witamina D3 + K2 Oraz Jej Wpływ na Spalanie Tkanki Tłuszczowej

witamina D3

Jesienna aura nastała w pełni. Za tym idzie za tym idzie (niestety) mniejsza ilość promieni słonecznych. Nie pozostaje to również bez wpływu na nasze zdrowie. Każdy wie, że mniej słońca = mniej witaminy D3, która jest bardzo ważną substancją, niezbędną do prawidłowego funkcjonowania organizmu… Ale czy wiesz, że niedobór ma OGROMNE znaczenie przy spalaniu tkanki tłuszczowej?

Ponieważ nie wszyscy zdają sobie sprawę jak ważną rolę odgrywa witamina D3 w codziennej diecie, postanowiłam przybliżyć dla Ciebie ten temat. Zapraszam do lektury

Czytaj dalejWitamina D3 + K2 Oraz Jej Wpływ na Spalanie Tkanki Tłuszczowej

Wszystko Co Musisz Wiedzieć, Dlaczego Tyjemy Przez Smartfony?

dlaczego tyjemy

Z jednej strony telefony komórkowe to ogromna wygoda ale z drugiej nasze przekleństwo. Wstajesz i pierwszą czynnością jaką wykonujesz, to spojrzenie na smartfon. Jesz i przeglądasz wiadomości, idziesz na autobus i odpalasz muzykę, kupujesz chleb, to oczywiście płacisz telefonem… W międzyczasie komunikujesz się ze światem i tak przez caaaaały dzień, aż na sam koniec zasypiasz razem z nim. Stały się nieodłączną częścią Nas. Jaki to ma wpływ na masę ciała i dlaczego tyjemy właśnie przez nie?

Na samą myśl, że zgubiłem telefon, po plecach zaczyna cieknąć pot. Aż się boję, co by było, gdybym faktycznie go zgubił… Wiem, że należy korzystać ze zdobyczy techniki, ale w tym całym pędzącym świecie chyba nieco się zatraciliśmy i właściwie przestaliśmy zwracać uwagę na negatywne skutki ciągłego połączenia ze światem. Co ciekawe, ciągłe korzystanie z telefonu komórkowego ma również negatywny wpływ na masę ciała. Chcesz wiedzieć dlaczego? Zapraszam do lektury 🙂

Czytaj dalejWszystko Co Musisz Wiedzieć, Dlaczego Tyjemy Przez Smartfony?

Post Odpoczynkiem Dla Organizmu – Typy Postów

post

IF nie kończy się na 16/8. To standardowy post i zazwyczaj punkt wyjściowy do rozpoczęcia przygody. Dziś chciałabym pokrótce objaśnić inne rodzaje postu. Dowiesz się w jakich celach się je stosuje i ile czasu pościć by odnieść pozytywne skutki. Mam nadzieję, że dzięki temu jeszcze lepiej zrozumiesz działanie mechanizmów organizmu człowieka. Kto wie, może nawet przetestujesz na własnej skórze 🙂 ?

Czytaj dalejPost Odpoczynkiem Dla Organizmu – Typy Postów