fbpx

Wszystko Co Musisz Wiedzieć, Dlaczego Tyjemy Przez Smartfony?

dlaczego tyjemy

Z jednej strony telefony komórkowe to ogromna wygoda ale z drugiej nasze przekleństwo. Wstajesz i pierwszą czynnością jaką wykonujesz, to spojrzenie na smartfon. Jesz i przeglądasz wiadomości, idziesz na autobus i odpalasz muzykę, kupujesz chleb, to oczywiście płacisz telefonem… W międzyczasie komunikujesz się ze światem i tak przez caaaaały dzień, aż na sam koniec zasypiasz razem z nim. Stały się nieodłączną częścią Nas. Jaki to ma wpływ na masę ciała i dlaczego tyjemy właśnie przez nie?

Na samą myśl, że zgubiłem telefon, po plecach zaczyna cieknąć pot. Aż się boję, co by było, gdybym faktycznie go zgubił… Wiem, że należy korzystać ze zdobyczy techniki, ale w tym całym pędzącym świecie chyba nieco się zatraciliśmy i właściwie przestaliśmy zwracać uwagę na negatywne skutki ciągłego połączenia ze światem. Co ciekawe, ciągłe korzystanie z telefonu komórkowego ma również negatywny wpływ na masę ciała. Chcesz wiedzieć dlaczego? Zapraszam do lektury 🙂

Czytaj dalejWszystko Co Musisz Wiedzieć, Dlaczego Tyjemy Przez Smartfony?

Post Odpoczynkiem Dla Organizmu – Typy Postów

post

IF nie kończy się na 16/8. To standardowy post i zazwyczaj punkt wyjściowy do rozpoczęcia przygody. Dziś chciałabym pokrótce objaśnić inne rodzaje postu. Dowiesz się w jakich celach się je stosuje i ile czasu pościć by odnieść pozytywne skutki. Mam nadzieję, że dzięki temu jeszcze lepiej zrozumiesz działanie mechanizmów organizmu człowieka. Kto wie, może nawet przetestujesz na własnej skórze 🙂 ?

Czytaj dalejPost Odpoczynkiem Dla Organizmu – Typy Postów

Koncentracja Na Diecie – 3 Najlepsze Sposoby Na Utrzymanie jej Na Najwyższym Poziomie!

energia

Utrzymanie pełnego skupienia podczas diety (grrr…ale nie lubię tego słowa) to mega trudna rzecz. Koncentracja na diecie spada jeśli nie widzisz szybkich efektów. Zmiana sposobu żywienia to w życiu w pewnym sensie wypowiedzenie wojny naszemu innemu “ja”, które było przyzwyczajone do śmieciowego żarcia, piwa na dobry sen i oglądania TV wieczorem na kanapie. Jak jest wojna, to muszą być ofiary. Jak wyjść w tym pojedynku zwycięsko?

Nie będę ukrywał, że nie mam z tym żadnych problemów, dlatego przedstawiam moje TOP3 sposoby jak włamać się do mózgu i wspomóc go w utrzymaniu pełnej koncentracji na realizacji wyznaczonych sobie celów. Zamiast siedzenia na kanapie przed TV wydobędziesz ukrytą motywację do wyjścia na spacer lub na siłownię.

Czytaj dalejKoncentracja Na Diecie – 3 Najlepsze Sposoby Na Utrzymanie jej Na Najwyższym Poziomie!

Olej Makadamia czy Oliwa z Oliwek – MUSISZ To Wiedzieć!

olej makadamia

Przemysł spożywczy to obecnie bardzo rozwinięta branża. Na sklepowych półkach możesz znaleźć niemal wszystko, czego potrzebujesz w swojej kuchni. Czy zastanawiałeś się jednak kiedyś, czy to co kupujesz jest dla Ciebie dobre? Jest wiele produktów, wokół których narosło sporo mitów, na podstawie których podejmujesz decyzję zakupową. Szczególnie popularna i budząca wiele kontrowersji jest oliwa z oliwek. Przedstawię Ci 3 powody dla których olej makadamia jest równie dobrym (a nawet lepszym!) wyborem co oliwa.

Czytaj dalejOlej Makadamia czy Oliwa z Oliwek – MUSISZ To Wiedzieć!

Magazynowanie Wody w Organizmie – 3 Sposoby na Zredukowanie Retencji Wody

magazynowanie wody

Brak równowagi w gospodarce wodno-elektrolitowej prowadzi do bardzo powszechnego problemu, który dotyczy każdego z nas, niezależnie od aktualnej formy fizycznej. Magazynowanie wody (bo o tym mowa) to reakcja organizmu na przyjmowanie niewystarczającej ilości elektrolitów. Mózg wysyła sygnał do komórek, w którym informuje o nadejściu gorszych czasów i konieczności włączenia trybu oszczędzanie.

Problem jest bardzo złożony i ma na niego wpływ bardzo dużo czynników. Jednak jak zwykle mamy dla Ciebie kilka sprawdzonych przez Nas sposobów, które pomogą poradzić sobie z nadmierną retencją. Jeśli chcesz poprawić ogólną formę i samopoczucie, zapraszam do lektury.

Czytaj dalejMagazynowanie Wody w Organizmie – 3 Sposoby na Zredukowanie Retencji Wody

Czy Mrożone Warzywa i Owoce są Zdrowe?

warzywa i owoce

Warzywa i owoce to jedne ze składników naszej diety, które dostarczają najwięcej witamin, przeciwutleniaczy oraz licznych wartości odżywczych, wpływających pozytywnie na zdrowie. Dostarczają również niezbędny dla zdrowia jelit błonnik.

Jak więc dostarczać organizmowi odpowiednią ilość (i jakość) warzyw i owoców, jeśli nie wszystkie są dostępne na sklepowych półkach przez cały rok? Dobrą alternatywą są mrożonki. Ale czy ich wartość odżywcza jest taka sama? 

W tym artykule chcę rozwiać wątpliwości na temat tego, czy mrożone produkty są wartościowe, czy to tylko puste kalorie? Mam nadzieję, że przekonam Cię, że w niektórych przypadkach okazują się one zdrowsze od świeżych prosto ze straganu lub skrzynek w markecie.

Czytaj dalejCzy Mrożone Warzywa i Owoce są Zdrowe?

Bakterie w Jelicie – Dlaczego Tyjesz przez Złą Kondycję Flory Bakteryjnej?

bakterie

Gdybym Ci powiedział, że w Twojej florze bakteryjnej są bakterie, które w magiczny sposób powodują wzrost masy ciała to pewnie pomyślałbyś, że jestem szalony. Od kilkunastu lat wiadomo, że są typy bakterii, które powodują niekontrolowane napady głodu, ale od całkiem niedawna stało się jasne, że bakterie gram negatywne (G-) powodują zapalenia, za którymi idą m.in. wszelkiego rodzaju bóle, opuchnięcia, retencja wody, utrudnione myślenie i UWAGA! Dramatycznie Zwiększają Masę Ciała! 

Czytaj dalejBakterie w Jelicie – Dlaczego Tyjesz przez Złą Kondycję Flory Bakteryjnej?

Probiotyki – Jak Wybrać Właściwe Aby Cieszyć Się Zdrowiem? Rodzaje Bakterii Probiotycznych.

Na blogu 3 tygodnie temu pojawił się artykuł o prebiotykach i ich wpływie na utratę zbędnych kilogramów. Tym razem na stole lądują probiotyki. Mam nadzieję, że po dzisiejszej lekturze zrozumiesz czym są oraz co warto przyjmować i dlaczego. Wszystko oczywiście poparte solidnymi badaniami naukowymi.

Probiotyk przez Światową Organizację Zdrowia jest definiowany jako żywy mikroorganizm, który podawany w odpowiednich ilościach, pozytywnie wpływa na gospodarza. Oznacza to, że możemy zjeść coś żywego, co będzie miało na nas dobry wpływ. Czy aby na pewno jest tak zawsze? Przeczytaj i przekonaj się sam!

Czytaj dalejProbiotyki – Jak Wybrać Właściwe Aby Cieszyć Się Zdrowiem? Rodzaje Bakterii Probiotycznych.

Magnez – 3 Niepokojące Oznaki Świadczące o Jego Niedoborze

magnez

Magnez to jeden z najważniejszych minerałów, niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jest istotny dla ponad 300 reakcji enzymatycznych zachodzących w Twoim ciele! Bierze udział między innymi w syntezie protein (budowa tkanki mięśniowej), trawieniu czy neurotransmisji. Jestem przekonany, że po całej lekturze stwierdzisz u siebie co najmniej dwa spośród trzech wymienionych symptonów, ale wtedy już będziesz wiedział co zrobić.

Czytaj dalejMagnez – 3 Niepokojące Oznaki Świadczące o Jego Niedoborze

Zlikwiduj Stres i Spalaj Tłuszcz z Witaminą C

stres

Dzisiaj pod lupę idzie kwas askorbinowy, czyli popularna witamina C. Każdy z nas wie, że jest niezbędna do życia ale większość nie do końca zdaje sobie sprawę dlaczego. Lekarze zalecają, aby przyjmować zwiększone ilości w okresie panujących gryp i przeziębień, ale czy tylko wtedy powinniśmy dbać o dostarczanie właściwej ilości?

W dzisiejszych czasach wiele osób żyje w ciągłym, przewlekłym stresie np. przez pracę ponad swoje możliwości. Nie pozostaje to niestety obojętne naszemu zdrowiu przez co łatwiej łapiemy infekcje, mamy gorsze samopoczucie i bywamy rozdrażnieni. Tak się składa, że zadbanie o odpowiednią suplementację witaminą C (najlepiej w pożywieniu) znacznie pomaga zredukować poziom stresu. Jeśli należysz do tej grupy osób, to ten wpis jest dla Ciebie. Przeczytaj i popraw swój codzienny nastrój!

Czytaj dalejZlikwiduj Stres i Spalaj Tłuszcz z Witaminą C